Stories
Je wilt natuurlijk dat zoveel mogelijk bezoekers jouw website vinden in Google. Maar wat doe je als je eenmaal in de top staat? Hoe onderscheid jij je tussen jouw concurrenten? In deze story leggen we je uit wat rich snippets zijn en hoe je ze inzet voor organische groei!
Structured data kan via Google naar zoekresultaten worden vertoond door de rich snippets. Structured data verbetert de online zoekresultaten op jouw website. Met rich snippets vertel je eigenlijk letterlijk aan Google waar bepaalde content op jouw website staat. Je spreekt van een rich snippet als de bezoeker extra informatie van je website af kan lezen in Google resultaten. Voorbeelden van rich snippets zijn de prijs, het materiaal, de voorraad,verzendkosten of levertijd. Door het tonen van deze extra informatie kun je google gebruikers over de streep trekken om op jouw website te klikken.
Zonder structured data scant Google de content op jouw website, maar het kan geen onderscheid maken tussen bepaalde soorten content. Google weet bijvoorbeeld niet of iets een product, een vraag of een review is. Hier komt structured data om de hoek kijken. Met structured data. Hiermee geef je content, in de codering, een bepaalde tag mee. Hierdoor weet Google om wat voor soort content het gaat. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven dat iets een product is en je kunt eigenschappen als prijs en voorraad meegeven. Vervolgens toont Google deze extra informatie in de zoekresultaten, wanneer gebruikers googelen op dat product.
Producten
Recepten
Reviews
Nieuwsitems
Blogs
Elk type content heeft weer een apart codeschema dat in de code moet worden gebouwd om een tag mee te geven aan die content. Begrijp je hier vrij weinig van? Neem dan contact met ons op, en onze webbouw specialisten regelen het voor je!
Rich cards worden groot en visueel weergegeven waardoor er eerder op geklikt wordt, of informatie direct uit het zoekresultaat gehaald kan worden.
Door de verhoging van de relevantie wordt het doorklikratio verhoogd, en dat zorgt indirect voor hogere posities in organische zoekresultaten.
Door de grootte van een rich card druk je de concurrentie in organische posities naar beneden.
Hieronder zie je een voorbeeld van wat een rich card is: