Stories

Zo zet je rich snippets in voor organische groei!

Je wilt natuurlijk dat zoveel mogelijk bezoekers jouw website vinden in Google. Maar wat doe je als je eenmaal in de top staat? Hoe onderscheid jij je tussen jouw concurrenten? In deze story leggen we je uit wat rich snippets zijn en hoe je ze inzet voor organische groei!

 

Wat zijn rich snippets?

Structured data kan via Google naar zoekresultaten worden vertoond door de rich snippets. Structured data verbetert de online zoekresultaten op jouw website. Met rich snippets vertel je eigenlijk letterlijk aan Google waar bepaalde content op jouw website staat. Je spreekt van een rich snippet als de bezoeker extra informatie van je website af kan lezen in Google resultaten. Voorbeelden van rich snippets zijn de prijs, het materiaal, de voorraad,verzendkosten of levertijd. Door het tonen van deze extra informatie kun je google gebruikers over de streep trekken om op jouw website te klikken.

Hoe voeg je rich snippets toe?

Zonder structured data scant Google de content op jouw website, maar het kan geen onderscheid maken tussen bepaalde soorten content. Google weet bijvoorbeeld niet of iets een product, een vraag of een review is. Hier komt structured data om de hoek kijken. Met structured data. Hiermee geef je content, in de codering, een bepaalde tag mee. Hierdoor weet Google om wat voor soort content het gaat. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven dat iets een product is en je kunt eigenschappen als prijs en voorraad meegeven. Vervolgens toont Google deze extra informatie in de zoekresultaten, wanneer gebruikers googelen op dat product.

Er zijn vele typen content die je een ‘tag’ mee kunt geven, zodat het voor Google duidelijk is om wat voor content het gaat. Zo heb je structured data voor:

Producten

Recepten

Reviews

Nieuwsitems

Blogs

Elk type content heeft weer een apart codeschema dat in de code moet worden gebouwd om een tag mee te geven aan die content. Begrijp je hier vrij weinig van? Neem dan contact met ons op, en onze webbouw specialisten regelen het voor je!

Wat zijn rich cards?

Door de structured data weet google wat voor soort content het is, en het daarom boven de organische zoekresultaten zet als iemand zoekt voor die content. Zoals een recept. Voordelen van rich cards:

Rich cards worden groot en visueel weergegeven waardoor er eerder op geklikt wordt, of informatie direct uit het zoekresultaat gehaald kan worden.

Door de verhoging van de relevantie wordt het doorklikratio verhoogd, en dat zorgt indirect voor hogere posities in organische zoekresultaten.

Door de grootte van een rich card druk je de concurrentie in organische posities naar beneden.

Hieronder zie je een voorbeeld van wat een rich card is:

0%

Geschreven door Jordy

04-11-2020

in: SEO / Content

Je bent op 0% van het artikel