Case

Wovar

Samen met 050media bevestigt Wovar het, al 5 jaar, keer op keer! Wovar is een gespecialiseerd schroeven en ijzerwaren shop. Sinds dag één van het bedrijf werken we samen, eerst met de bouw van de webwinkel op onze CMS Zilver en later zijn we voor Google Ads en SEO (Linkbuilding) gaan samenwerken.

Inmiddels voorziet Wovar niet alleen de Nederlandse markt van schroeven en ijzerwaren, maar zijn hun producten door heel Europa verkrijgbaar. Met een nauwe samenwerking op het gebied van webdevelopment, SEO, online ads en cross-border marketing blijft Wovar groeien. 

UX UI Design, Development, Brandstore

De samenwerking

Onze strategie

Webshop live

Eind 2017 is de webwinkel van Wovar live gezet. Als nieuwe speler in de markt moest deze een unieke propositie uitstralen.

Google Ads

Google Ads draaide, maar om de volgende stap te zetten kon 050media een passende strategie bieden. In het kort; focus op conversie en groei.

Organische topposities met SEO

Als nieuwe speler bleef Wovar niet onopgemerkt, de concurrentie werd ook organisch zichtbaar. Met uitgekiende backlinks gespitst op de keywords met prioriteit, werd een dominante organische positie ingenomen. Steeds weer aansluitend bij het uitbreidende aanbod.

Internationale uitbreiding

De ambitie van het Wovar-team strekte verder dan de landsgrenzen. Met Zilver is het aanbod van Wovar en de store meertalig neergezet. Ook hier werd de combinatie met marketing gezocht om zowel met SEO als SEA de internationale markt te veroveren. Dit begon in Duitsland, maar is inmiddels EU-breed.

WMS Sherpaan geïntegreerd

Met de integratie van het Warehouse Management Systeem (WMS) Sherpaan is de stap naar een efficiëntere orderverwerking gezet. Met deze service is de actuele voorraad tussen webwinkel en warehouse altijd in sync.

Margegestuurd rendement uit Google Shopping

Naast volume is voor Wovar ook de marge een belangrijke graadmeter. Dit houdt grip op de kosten/omzet-verhouding. Zo is er via een formule een indeling gemaakt om eigen data slim te laten samenwerken met geautomatiseerde biedingen en campagnetypes in Google Ads.

Redesign voor meer gebruiksvriendelijkheid

Na vier jaar was het tijd voor een nieuw design, passend bij het uitgebreide assortiment en de stijl van nu. Hierbij hebben de mobiele en de desktop variant van de store een flinke facelift gehad.

Project- & SEA beheer op locatie

Bij een project met een omvang als Wovar wil je kort op de bal zitten met het beheer van Ads en de aansluiting op de organisatie blijven houden. Om dit te versoepelen is er naast regelmatige overleggen ook wekelijks een consultant bij Wovar aan het werk. Zo kan er bijvoorbeeld met categoriemanagers overlegd worden over de voortgang van een specifieke groep.

Snel en effectief ingrijpen bij tegenslagen

Het bedrijf werd in 2022 getroffen door een enorme brand. Als web- en marketingpartner moet je hier direct ingrijpende beslissingen maken, om op korte termijn- maar zeker op lange termijn de juiste keuzes te maken. Voorraad aanpassingen, back-orderregels, SEA-strategie on-hold en andere zaken. Door daadkrachtig handelen heeft Wovar hierin in no-time vervolgstappen kunnen zetten en wist zichzelf snel weer op de kaart te zetten.

Wat gaan we doen

In de toekomst

Maak kennis

Team Advertising

Rick van der Vlis

SEA Specialist

Jarno Dijkstra

SEA Specialist

Fabian Staal

SEA Specialist

Gerelateerd

Cases

Blijf op de hoogte

Onze stories