Stories
Het is maar wat logisch dat jij als ondernemer graag zoveel mogelijk bezoekers naar jouw website wilt trekken. Sociale media spelen hierin meer dan ooit een ontzettend belangrijke rol. En spreekt een afbeelding niet meer dan duizend woorden? Laat Pinterest daar nou net omdraaien. Dat is niet zomaar het zoveelste platform dat bezoekers naar jouw website leidt, het is een belangrijke visuele tool die jouw potentiële klanten helpt met het oriënteren op de aankoop van producten. Jouw producten, welteverstaan. Maar hoe werkt dat precies? Wij leggen het je uit!
Pinterest is een social media platform dat voornamelijk wordt gebruikt om (sfeer)afbeeldingen te delen en te vinden. De site is zowel voor hobbyisten als voor professionals en hun doelgroepen een waar visueel Walhalla. Zie het als een soort prikbord waar bezoekers berichten op kunnen ‘pinnen’. Die bestaan voornamelijk afbeeldingen met daarbij een korte beschrijving. Actieve gebruikers op Pinterest zijn druk bezig met het volgen en ‘repinnen’ van pins van anderen. Dit platform is daarom ideaal om jouw doelgroep bewust te maken van het bestaan van je bedrijf en de diensten en/of producten die jij aanbiedt.
Weinig tot geen interactie met jouw content
Voornamelijk sfeerafbeeldingen in plaats van productafbeeldingen
Hoofddoel is niet conversie maar branding
Om te beginnen bieden wij een vrijblijvend gesprek aan over de mogelijkheden van Pinterest voor jouw bedrijf. In de eerste fase stellen we de doelen en de doelgroep vast. Wij houden te allen tijde de updates van Pinterest in de gaten en passen deze ook direct toe in onze strategie. Die blijft hierdoor succesvol. Eén van de belangrijkste punten voor Pinterest is het beeldmateriaal. Zo is het mogelijk om foto’s te laten maken door onze professionele fotograaf. Bovendien beschikken wij over een volledig uitgeruste fotostudio. Kortom, wij hebben alles in huis om samen met jou een succesvolle Pinterest strategie op touw te zetten!