Samen naar groei met email marketing

Waarom e-mailmarketing werkt

Je merkbekendheid en zichtbaarheid vergroten, meer en terugkerende bezoekers naar je website, een lange-termijn relatie opbouwen met je klanten én je omzet een boost geven: dat is wat waardevolle E-mailmarketing voor jou kan doen!

E-mailmarketing klinkt misschien een beetje old school naast nieuwe kanalen als Social Media, maar onderschat de ‘oude’ vertrouwde e-mail niet! E-mailmarketing is nog steeds één van de meest effectieve digitale marketingstrategieën is op het gebied van conversie, acquisitie en bewustwording. Het verdient daarom een prominente plek in je marketingstrategie! 

Daily mail

Natuurlijk kennen we allemaal onze overvolle inbox met de nodige ‘spam’ die we dagelijks ontvangen. Maar ga maar eens bij jezelf ten rade hoe vaak je je e-mail eigenlijk gebruikt en hoe het communicatiemiddel eigenlijk in ons dagelijks leven is geïntegreerd. Even je mail checken op je smartphone tijdens het ontbijt, terwijl je onderweg bent of aan het wachten. En termen als ‘zet het maar voor me op de mail’ is er een die je vast herkent. En dát is nu precies de kracht van e-mailmarketing waar jij je voordeel mee kunt doen!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Zo wordt je nieuwsbrief waardevol!

E-mail is persoonlijk en zit gevestigd in ons dagelijkse routine. Of je nu een eenmalige kortingsactie, een evenement of de start van een seizoen wilt aankondigen, met e-mailmarketing kun je ervoor zorgen dat jouw klanten hier tijdig over geïnformeerd worden. Met doelgerichte e-mails kun je jouw bezoekers omzetten in een betalende en terugkerende klanten!

Hierbij is het doel om een informatieve en waardevolle bron te worden voor de ontvangers. Maar wanneer is een nieuwsbrief nou waardevol? 

  • Segmenteer je doelgroep op basis van hun interesses, behoeften en gedrag, hierdoor kun je heel gericht sturen, personaliseren waardoor het vertrouwen groeit.
  • Verzend nieuwsbrieven op regelmatige basis en zorg dat jouw klanten weten wanneer ze jouw e-mail kunnen verwachten.
  • Link door naar relevante pagina’s en/of producten en licht deze uit in de nieuwsbrief
  • Haak in op de behoefte van je doelgroep door aankomende seizoenen en trends aan te kaarten
  • Deel je expertise die voor jouw klanten interessant is zodat ze jou als expert en autoriteit gaan zien.

Waar Social media de plek is voor entertainment, mooie content, nieuws het aangaan van interactie; is E-mailmarketing het perfecte kanaal om korting, kennis, promoties en CTA’s onder de aandacht te brengen. 

Verstuur je nog geen e-mail nieuwsbrieven, weet je niet hoe je dit aan moet pakken na de nieuwe AVG wetgeving of wil je het maximale uit je bestaande e-mailmarketing halen? Wij helpen je graag! Neem contact met ons op en samen kijken we naar de mogelijkheden.
 

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Maak een afspraak

Google partner Admarkt gecertificeerd Lightspeed partner