Kennis

RLSA

Remarketinglijsten voor zoekadvertenties oftewel RLSA stelt u in staat bezoekers te bereiken die eerder uw website hebben bezocht. Deze online marketingmethode maakt het mogelijk om de verkoop van uw diensten en/of producten te stimuleren. Door het plaatsen van een cookie kan er gericht geadverteerd worden op bezoekers die al eerder een bezoek hebben gebracht aan uw website. Het uiteindelijke doel hiervan is om de conversie op uw website te verbeteren. Met andere woorden; potentiële klanten aanzetten tot aanschaf van uw dienst en/of product. Het proces van remarketing verloopt als volgt:

  • Bezoekers komen op uw website
  • De website wordt verlaten zonder of met een conversie
  • De bezoeker abonneert zich voor een lijst
  • De lijst wordt gekoppeld aan een Ads-campagne voor een volgende benadering
  • Hierop is het aantrekkelijk om hoger te bieden, omdat de bezoeker al eerder interesse heeft getoond.
  • Het doel is om terugkerende bezoekers te stuwen.

RLSA is een effectieve methode omdat er een specifieke groep getarget wordt die al interesse in uw product of dienst heeft getoond. 

RLSA campagne

Het online advertising team van 050media heeft ruimschoots ervaring en expertise voor het ontwikkelen van een RLSA campagnes. De bezoekers van uw website worden in een bezoekerslijst samengesteld in Google Analytics. Zodoende kan er een goed beeld geschept worden over uw bezoekers. Zo kan vastgesteld worden in welke fase van de funnel de bezoeker zich bevindt. Hoe verder een bezoeker in de funnel is, hoe gerichter hij naar een bepaald product zoekt. Het is aantrekkelijk om verschillend te adverteren in de verschillende fases van het aankoopproces.
De conversieratio bij terugkerende bezoekers is dan ook 150% hoger dan bij initiële bezoekers. De bezoekers die in de lijst opgenomen zijn kunnen specifiek getarget worden d.m.v. verscheidende opties, zoals:

  • Hogere biedingen toepassen
  • Andere advertenties aan de bezoeker tonen
  • Andere (minder generieke) zoektermen gebruiken

Bereik u klanten wanneer ze naar u zoeken met het opzetten van een RLSA campagnes door 050media.

RLSA strategie

Behaal meer rendement met het toepassen van een RLSA strategie! Zoals eerder benoemd zijn er verscheidende remarketing-strategieën waarmee het conversieratio van uw website verhoogd kan worden.
Zo kunnen uw bezoekers opnieuw bereikt worden middels display of dynamic advertising.
Dynamic advertising is een vorm waarbij de advertentie volledig gepersonaliseerd wordt. Bezoekers krijgen bijvoorbeeld afbeeldingen te zien van producten die zij eerder in hun winkelwagen hebben gehad. Display advertising is een vorm waarin de advertenties getoond worden in de vorm van banners en eventueel tekstlinks. Deze vorm is effectief in één van de volgende situaties:

  • De introductie van een nieuw product
  • Extra nadruk leggen op een product tijdens een actieperiode
  • Bepalen waar de doelroep zich online bevindt
  • Zorgen voor een tijdelijke of blijvende focus op uw merknaam of product.

Bij deze vorm ligt de nadruk dus niet op de bezoeker, maar op het product of merk. Bent u benieuwd naar de juiste RLSA strategie voor uw remarketingcampagne? Neem dan contact op met onze deskundige Google Ads-afdeling om de mogelijkheden te bespreken.

RLSA door 050media

Heeft u interesse in het implementeren van RLSA door 050media? Ons team beschikt over vijf gecertificeerde Google Ads specialisten, en 050media mag zich ‘Premier Partner’ van Google noemen. De Google Ads-certificering is een professionele certificering die Google toekent aan personen die hebben aangetoond dat ze de algemene en geavanceerde functies van Ads beheersen. Verder geeft de Google ‘Premier Partner’ certificering aan dat 050media erkent en vertrouwd wordt als organisatie die andere organisaties kan helpen om succesvol in Google te worden. Voor meer informatie bekijkt u onze Google Ads pagina.