Story
Tegenwoordig is Pinterest niet meer weg te denken als social media platform. Toch is het voor veel bedrijven nog steeds onbekend terrein. Er wordt eerder geïnvesteerd in sociale mediakanalen zoals Instagram, Facebook en LinkedIn. Terwijl er juist op Pinterest heel veel te halen valt met een goede marketingstrategie. Lees hier over de voordelen van Pinterest marketing en hoe wij jou daarbij kunnen helpen.
Gebruikers van Pinterest zitten nog in de oriëntatiefase wanneer ze een zoekopdracht starten. Zij hebben daarom nog geen bepaald merk in hun hoofd waar ze iets van willen kopen. Daarnaast blijft een afbeelding die je deelt op Pinterest wel vier maanden lang staan. Ook kan deze post na één jaar nog verkeer naar je website opleveren en dat is precies wat je wil. Zeker wanneer je weet dat het bij Instagram gemiddeld maar acht minuten duurt voordat je foto in de massa verdwijnt. Best een groot verschil dus.
Net als Google fungeert Pinterest als een zoekmachine. Waar je op Google op zoek gaat naar informatie, ben je op Pinterest vooral op zoek naar inspirerende beelden. Net zoals je SEO gebruikt om beter gevonden te worden in Google, kun je dat ook op Pinterest doen. Door allerlei technieken te gebruiken vindt de doelgroep jouw content eerder dan de concurrent. De basis voor (gratis) verkeer naar jouw website via Pinterest ligt nog altijd wel bij het maken van goede content. Hoe beter de content, hoe beter deze gewaardeerd wordt. Onze social media content specialisten zorgen ervoor dat jij organisch gevonden wordt op Pinterest!
Pinterest is ook erg geschikt om op te adverteren, het inspiratieplatform leent zich vooral goed om de interesse van de doelgroep te wekken aan het uiterste begin van de customer journey. Een groot voordeel aan adverteren op Pinterest is dat de advertenties moeiteloos mengen met de andere pins. Er zijn verschillende vormen van Pinterest advertenties, zo is het mogelijk om te adverteren met 'normale' pins, maar er kunnen ook carrousel of videoadvertenties gemaakt worden. Onze social advertising specialisten weten precies hoe ze Pinterest advertenties voor jouw bedrijf moeten inzetten voor maximale groei.
Voor goede resultaten op Pinterest is het belangrijk een wekelijkse routine voor jezelf te creëren. Plaats in ieder geval vijf nieuwe pins per dag. Houdt daarnaast Pinterest Analytics in de gaten om te achterhalen welke onderwerpen je doelgroep interessant vindt en om op deze manier te achterhalen wat je goed doet of wat beter kan. Zet tenslotte goede Pinterest SEO in om beter gevonden te kunnen worden.
Wij bieden vrijblijvend een gesprek aan over de mogelijkheden van Pinterest marketing voor jouw bedrijf. Zoals je hierboven hebt kunnen lezen is Pinterest best tijdrovend, daarom helpen wij jou deze tijd te besparen! Wij hebben alles in huis om voor jou Pinterest marketing succesvol in te zetten. Van de fotografie voor je pins, tot het uitwerken van de juiste SEO strategie.