Stories
Goede reviews op je website zijn heel waardevol voor je webshop. De meeste bezoekers op een website kijken graag naar een review en vertrouwen hierop bij het maken van hun keuze. Producten die een review hebben, maken een grotere kans op een conversie dan een product zonder review. Bezoekers laten hun keuze dus mede afhangen van een goede beoordeling.
Productreviews hebben vele voordelen. Zo zorgen ze voor een hogere omzet en voor een hoger consumentenvertrouwen. Ook is het positief voor je SEO. Het zorgt voor nieuwe content op je website en dit is weer goed voor het indexeren van de pagina’s. Steeds meer mensen zoeken ook naar termen als ‘productnaam + reviews’. Wanneer de pagina dus reviews heeft, is de kans op een hoge positie aanzienlijk groter. Een ander voordeel is dat je CTR (click through rate) omhoog zal gaan als er goede reviews staan bij de Google resultaten van je webwinkel.
Probeer rustig te blijven
Bedank de klant voor de review
Gebruik de review in je voordeel om het de volgende keer beter te doen
Negeer en verwijder de review niet, maar geef juist een passend antwoord!
Stel geen automatische antwoorden in
Spreek de klant persoonlijk aan
Er zijn verschillende manieren om reviews te krijgen. Een van de meest gebruikte manieren is door middel van je klanten uit te nodigen om een review te schrijven. Wanneer een klant iets heeft gekocht, kun je hem of haar naderhand stimuleren om een review te schrijven. Je kunt de klant bijvoorbeeld stimuleren door een korting op een herhalingsaankoop te geven na het schrijven van een review.
Je kunt ook reviews verzamelen door je klanten te benaderen met social media of met een nieuwsbrief. Ook op een bedankpagina kun je de klant vragen om een review achter te laten. Tot slot moet de stap om een review te schrijven niet te groot zijn. Verplicht registreren voor het schrijven voor een review moet geen must zijn.
Tijd om reviews te verzamelen!