Stories

Het nut van productreviews

Goede reviews op je website zijn heel waardevol voor je webshop. De meeste bezoekers op een website kijken graag naar een review en vertrouwen hierop bij het maken van hun keuze. Producten die een review hebben, maken een grotere kans op een conversie dan een product zonder review. Bezoekers laten hun keuze dus mede afhangen van een goede beoordeling.

De voordelen van productreviews

Productreviews hebben vele voordelen. Zo zorgen ze voor een hogere omzet en voor een hoger consumentenvertrouwen. Ook is het positief voor je SEO. Het zorgt voor nieuwe content op je website en dit is weer goed voor het indexeren van de pagina’s. Steeds meer mensen zoeken ook naar termen als ‘productnaam + reviews’. Wanneer de pagina dus reviews heeft, is de kans op een hoge positie aanzienlijk groter. Een ander voordeel is dat je CTR (click through rate) omhoog zal gaan als er goede reviews staan bij de Google resultaten van je webwinkel.

Hoe ga je om met negatieve reviews?

Negatieve reviews zijn altijd vervelend, maar probeer hier niet in te blijven hangen. Zie het als een kans om het de volgende keer beter te doen. Hieronder een aantal tips om op de juiste manier om te gaan met negatieve reviews:

Probeer rustig te blijven

Bedank de klant voor de review

Gebruik de review in je voordeel om het de volgende keer beter te doen

Negeer en verwijder de review niet, maar geef juist een passend antwoord!

Stel geen automatische antwoorden in

Spreek de klant persoonlijk aan

Probeer reviews te verkrijgen

Er zijn verschillende manieren om reviews te krijgen. Een van de meest gebruikte manieren is door middel van je klanten uit te nodigen om een review te schrijven. Wanneer een klant iets heeft gekocht, kun je hem of haar naderhand stimuleren om een review te schrijven. Je kunt de klant bijvoorbeeld stimuleren door een korting op een herhalingsaankoop te geven na het schrijven van een review.

Zorg dat de stap om een review te schrijven niet te groot is

Je kunt ook reviews verzamelen door je klanten te benaderen met social media of met een nieuwsbrief. Ook op een bedankpagina kun je de klant vragen om een review achter te laten. Tot slot moet de stap om een review te schrijven niet te groot zijn. Verplicht registreren voor het schrijven voor een review moet geen must zijn.

Tijd om reviews te verzamelen!

0%

Geschreven door Thierry

10-02-2022

in: Online marketing / SEO

Je bent op 0% van het artikel