Timing in SEO: De snelste weg naar een hoge positie

Timing in SEO: De snelste weg naar een hoge positie

Geschreven door Frank op 04-05-2018

Strategische keywords, strakke content, natuurlijk gevarieerde linkbuilding, techniek goed op orde.. Er worden pagina’s lange artikelen, whitepapers en blogs aan gewijd. En veelal lees je vaak hetzelfde. Maak gebruik van kopjes en subkopjes.. Vul je meta-title en -description in.. Zorg voor een natuurlijk backlinkprofiel. Noem maar op. Eén aspect binnen SEO waar je niet veel over leest is timing.

Een belangrijk onderdeel van het Google algoritme waar je niet veel over leest is historie en leeftijd. De leeftijd en de historie van een website/webpagina is namelijk iets wat Google meeneemt in het bepalen van de volgorde van de zoekresultaten.

“Hoe komt het toch dat die grote partij overal bovenaan staat?” In iedere markt zijn ze op te noemen. Ikea in de meubelmarkt, Indeed in de vacaturemarkt, Bol in de ‘eigenlijk alles’ markt.. In praktisch iedere markt zijn er wel 1 of 2 grote spelers op te noemen die bijna altijd zichtbaar zijn in de bovenste posities. En SEO technisch doen ze het vaak niet anders. Sterker nog: In veel gevallen (ik zal geen namen noemen) zou je kunnen zeggen dat er twijfelachtige dingen gebeuren.

Er zijn echter 2 terugkerende aspecten waarin ze overeenkomstig verschillen van de rest. Allereerst de breedte van het domein en de hoeveelheid webpagina’s/content. Wat uiteraard weer het belang van een goede content strategie aangeeft. Maar het tweede aspect is wat ik eruit wil lichten; leeftijd. In de meeste gevallen gaat het om de domeinen met een opgebouwde historie vanuit de tijd dat Google ook net om de hoek kwam kijken. In die tijd is er simpelweg een goed vertrouwen opgebouwd. En wat hebben ze nu net anders gedaan? Ze waren er simpelweg als eerste bij

 

 

SEO Contentmarketing

050Media nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen!

Google partner Admarkt gecertificeerd Lightspeed partner