Meer over Marketplaces
Marketplaces
Online marktplaatsen worden een steeds belangrijker onderdeel van een multichannel e-commercestrategie. Marktplaatsen als Amazon, Marktplaats en Bol.com trekken veel verkeer aan. Daarnaast zijn deze marktplaatsen steeds vaker het startpunt van een online zoektocht naar producten. Adverteren op deze marktplaatsen geeft je verkopen een boost maar vraagt om een weloverwogen strategie. Marges zijn een belangrijke peiler of adverteren op een marktplaats uitkan.
Vergelijkingssites
De naam verklapt het wellicht al een beetje maar vergelijkingswebsites als Ebay en Beslist.nl zijn websites waarop producten en adverteerders worden vergeleken. Ze spelen een belangrijke rol in de Consideration- en Think-fase. Mensen zijn al specifiek op zoek naar een product en vergelijken de producten met elkaar om vervolgens over te gaan tot een aankoop.
Wij zijn gespecialiseerd in adverteren op onder andere Beslist.nl en Ebay. Deze partijen werken net als veel andere kanalen met een productfeed die moet voldoen aan bepaalde eisen. Er wordt gebruik gemaakt van een afrekenmodel op basis van CPC (cost per click) en CPS (cost per sale).