Stories

Hoe werkt adverteren op LinkedIn?

LinkedIn is hét socialmedia-kanaal voor zakelijke contacten. Hier kun je jezelf zichtbaar maken en contact leggen met andere professionals. Maar het gaat allang niet meer alleen om netwerken en je cv delen. Het platform wordt steeds meer ingezet als inspiratieplatform en het dagelijkse gebruik groeit! LinkedIn is daarom ook erg interessant om advertenties op te plaatsen. In deze story leggen we je alles uit rondom adverteren op LinkedIn!

Eerste stap om te adverteren op LinkedIn: bedrijfspagina maken

Vooral voor bedrijven op de B2B markt en voor recruitment is adverteren op LinkedIn ontzettend interessant. Om te kunnen adverteren via LinkedIn is het belangrijk dat de basis van het account goed op orde is. Je gaat daarom eerst een LinkedIn bedrijfspagina maken voor jouw bedrijf. We leggen je kort uit hoe je dit precies doet:

Je bedrijfsprofiel bestaat uit verschillende onderdelen die allemaal belangrijk zijn voor de basis van jouw account. Je begint met een mooie coverafbeelding, deze is meteen te zien zodra iemand de pagina bezoekt. Daarna voeg je een passende beschrijving toe waarin jij jouw bedrijf kort maar krachtig omschrijft. Vervolgens voeg je de specialismen toe die kenmerkend zijn voor jouw organisatie. Tot slot geef je de knop die bovenaan de pagina getoond zal worden een naam en vul je in waar het bedrijf is gevestigd. Wanneer je deze stappen hebt uitgevoerd, is de fundering van jouw LinkedIn bedrijfspagina gelegd.

Hoe kun je adverteren op LinkedIn?

Om te kunnen adverteren op LinkedIn dien je, naast een bedrijfspagina, een advertentieaccount aan te maken. Dit doe je door rechtsboven op “werk” en daarna op “adverteren” te klikken. Vervolgens vul je hier alle benodigde gegevens in voor het aanmaken van een advertentie account, zoals financiële gegevens. Nadat je alle velden hebt ingevuld en opgeslagen, is je advertentie account gereed gemaakt. Nu kun je gaan beginnen met adverteren op LinkedIn! 

 

 

LinkedIn adverteren

 

Waar op letten bij een LinkedIn advertentie?

Bij het maken van een LinkedIn advertentie is, naast het bepalen van de doelgroep, ook de content erg belangrijk. Denk daarom goed na over de content die je plaatst in je LinkedIn advertentie. Hoe maak je de kop pakkend genoeg? Ga je emoticons gebruiken of juist niet? Ben je hier eenmaal over uit, giet er dan nog een mooi visueel sausje overheen. Kies voor professionele afbeeldingen of een video die goed bij jouw boodschap past. Wil je graag professionele zakelijke foto's laten maken of professionele productfoto's? Onze fotografen staan voor je klaar om de mooiste video en foto content voor jou te maken!

Wat kost adverteren op LinkedIn?

Een exact antwoord op deze vraag is eigenlijk niet voor handen. Je kunt het zo prijzig of voordelig maken als je zelf wilt. De kosten hangen namelijk af van de looptijd van de advertentie, de relevantie en de doelgroep die je wilt aanspreken. Hoe specifieker en relevanter de doelgroep, zoveel te meer 'costs per click' je bijvoorbeeld betaalt. Je bepaalt daarmee zelf wat de kosten voor jouw LinkedIn campagne zullen zijn.

Met LinkedIn kun je heel specifiek je doelgroep afbakenen en hiermee alleen de mensen aanspreken die relevant zijn voor jouw LinkedIn campagne

Voordelen van adverteren op LinkedIn

Er zitten veel voordelen aan het adverteren op LinkedIn. Je kunt namelijk heel specifiek je doelgroep afbakenen en hiermee alleen de mensen aanspreken die relevant zijn voor jouw LinkedIn campagne. Denk er daarom vooraf goed over na wie je wilt bereiken en wat je ze wilt vertellen met jouw advertentie.

Zo kun je targetten op bedrijven en industrieën, waarbij je meerdere opties kunt aangeven. Deze opties kun je ook nog verfijnen naar bijvoorbeeld job functies, het niveau van de medewerker en de jaren van ervaring. Door deze voordelen van adverteren op LinkedIn te gebruiken voor je campagne, kun je het geld dat je in de advertentie stopt ook optimaal benutten. Zo weet je zeker dat de juiste mensen jouw advertentie te zien krijgen! 

Naast vele voordelen zitten er ook een paar nadelen aan LinkedIn ads waar je rekening mee moet houden voordat je begint met LinkedIn marketing. Ten eerste het budget. De kosten voor het adverteren op Linkedin kunnen vrij hoog worden bij een goede campagne. Wil je een hele gerichte campagne opzetten, dan moet je zeker aan een paar honderd euro denken voor een aantal weken adverteren op een voor jou hele relevante, specifieke doelgroep. Daarom moet je van te voren goed nadenken wat je verwacht van de resultaten en waar je allemaal aan moet denken om het te laten slagen. 

Doelen stellen aan jouw LinkedIn advertentie

Wanneer je doelen gaat stellen aan jouw LinkedIn advertentie, kun je aan het einde van de campagne concreet terugblikken en kijken of je de doelen behaald hebt. Een doel kan bijvoorbeeld zijn een x aantal euro’s per offerte aanvraag. Of ga voor lead nurturing, zodat je in de toekomst kunt inspelen op de behoeftes van jouw klanten. Wanneer je doelen gaat stellen aan jouw LinkedIn advertentie, zorg er dan voor dat deze realistisch zijn en dat je tevreden bent op het moment dat jouw doel behaald is. Anders is het zonde van jouw investering!

A/B testen bij LinkedIn adverteren

Zorg altijd dat je A/B testen uitvoert bij LinkedIn adverteren. Dit zijn twee dezelfde soort advertenties met een andere lay-out of andere content die je tegelijkertijd laat tonen op LinkedIn. Hierdoor kom je te weten welke LinkedIn advertentie beter werkt en kun je je gaan doorontwikkelen op deze successen. 

Ideeën voor A/B testen in LinkedIn zijn:

Job function tegen job title

Seniority niveau tegen lagere seniority niveau

CTA's in koppen testen

Emoticons in de content testen

Afbeeldingen testen

Zorg daarom voor hetzelfde concept met voldoende diversiteit, om een duidelijke conclusie te kunnen trekken uit de A/B test. Wanneer je kiest voor A/B testen bij het adverteren op LinkedIn, dan is het belangrijk om de resultaten goed te analyseren. Welke varianten werken het best en waarom? Wanneer je daar achter bent gekomen, kun je je LinkedIn advertenties steeds beter optimaliseren voor de best mogelijke resultaten. 

Waarom LinkedIn voor bedrijven?

Het is erg gunstig om voor jouw bedrijf een LinkedIn pagina aan te maken. Hiermee kun je gemakkelijk content adverteren op een hele specifieke doelgroep. Vooral voor bedrijven in de business-to-business sector is dit erg interessant en waardevol. Je bent namelijk meer zichtbaar onder je doelgroep. Met LinkedIn adverteren zijn er vele opties om zichtbaar te worden bij specifieke doelgroepen. Ook met onbetaalde content zorg je ervoor dat je bekender wordt onder het publiek op LinkedIn. Er zijn talloze mogelijkheden voor zowel betaalde social advertising als onbetaalde social media content
 

Hoe maak ik een bedrijfspagina op LinkedIn?

Je maakt een bedrijfspagina op LinkedIn vanuit je persoonlijke account. Allereerst klik je rechts bovenin op het pictogram “werk”. Vervolgens klik je op “bedrijfspagina maken”. Daarna volgen er enkele opties, zoals gegevens en details die je invult en die betrekking hebben tot het bedrijf waarvoor je de pagina aanmaakt. Nadat alles juist is ingevuld kun je op “pagina maken” klikken en vervolgens “Nu uw pagina bouwen” aanklikken en klaar is je bedrijfspagina!
 

Hoe adverteer je op LinkedIn?

Om te kunnen adverteren op LinkedIn moet je, naast een bedrijfspagina, een advertentieaccount aanmaken. Dit doe je door rechtsboven op “werk” en daarna op “adverteren” te klikken. Vervolgens vul je hier alle benodigde gegevens in voor het opstarten van een advertentie account, zoals financiële gegevens. Nadat je alle velden hebt ingevuld en hebt opgeslagen, kun je gaan beginnen met adverteren op LinkedIn!
 

Hoe krijg ik een bedrijfslogo op LinkedIn?

Om het logo op jouw persoonlijke pagina te krijgen is het eerst belangrijk dat het logo op jouw bedrijfspagina staat. Een bedrijfspagina is hiervoor noodzakelijk. Je gaat eerst naar de functie waar je het logo aan wilt toevoegen. Daarna klik je op het 'bewerk potloodje' en vul je bij “bedrijf” de naam van jouw bedrijf in. Nu komt de pagina van jouw bedrijf tevoorschijn, selecteer deze. En tot slot sla je alles op en heb jij jouw bedrijfslogo toegevoegd.
 

0%

Geschreven door Hannah

08-04-2021

in: Online marketing / Advertising / Social Media

Je bent op 0% van het artikel