Conversie optimalisatie

Het verbeteren van websitebezoekers naar betalende klanten is het uitgangspunt van conversie optimalisatie. Websites worden ontwikkeld met het doel om zoveel mogelijk conversies te behalen. Een conversie behalen houdt in dat het doel van de website bereikt wordt. Zo kan een website het doel hebben om bezoekers contact op te laten nemen. Wanneer een bezoeker dit doet, dan kan er gesproken worden van een conversie. Daarnaast kan het doel van een webwinkel zijn om producten te verkopen. Wanneer een bezoeker zich vertaald naar een klant is er sprake van conversie.
De website moet zo ontworpen en ontwikkeld zijn om ervoor te zorgen dat de gebruiker in staat gesteld wordt om eenvoudig en snel de informatie of het product te vinden. Om dit te bereiken dient de structuur en het ontwerp van de website aan verschillende eisen te voldoen. Efficiëntie en effectiviteit zijn kernwoorden bij conversie optimalisatie.

Conversie optimalisatie website

050media is de specialist in het uitvoeren van conversie optimalisatie voor uw website!
Voor het creëren van meer conversies is het van belang dat uw website zo gebruiksvriendelijk mogelijk is. Ook moet er gezorgd worden voor actie bij de bezoeker. Met als doel de bezoeker steeds verder door het aankoopproces te begeleiden, om zo uiteindelijk het doel van uw website te behalen. De verschillende elementen die conversieoptimalisatie definiëren zijn eindeloos. Iedere stap van de bezoeker wordt gemeten in Google Analytics. Hiermee wordt er vervolgens nagedacht om het gedrag van de bezoeker te beïnvloeden zodat deze gaat converteren. Daarnaast hebben onze specialisten jarenlange ervaring in het uitvoeren van conversie optimalisatie. Door het adviseren van honderden klanten hebben zij state-of-the-art kennis opgedaan.
Bent u benieuwd naar de mogelijkheden die conversie optimalisatie biedt voor uw website? Neem dan contact op met onze deskundige conversie optimalisatie specialisten afdeling.

Conversie optimalisatie bureau

Voor het omzetten van bezoekers naar betalende klanten huurt u een conversie optimalisatie bureau in. Samen met u bepalen we wat het doel is en wat u wilt bereiken met uw website. Vervolgens zullen we met Google Analytics en onze state-of-the-art kennis uw website analyseren. Zodoende brengen we het gedrag van uw bezoekers gedetailleerd in kaart. Hiermee kan er bepaald worden wat de knelpunten zijn waar bezoekers uw website verlaten. Met de kennis opgedaan uit de analyse kunnen wij u voorzien van advies op maat. Samen met u gaan we sparren over de mogelijkheden. Daarna worden de conversie stimulerende elementen geïmplementeerd. Na één maand wordt uw website weer grondig geanalyseerd aan de hand van Google Analytics. Aan de hand van deze data zal er een evaluatie plaatsvinden over de effectiviteit van de toegepaste interventies. Bent u benieuwd naar de gebruiksvriendelijkheid van uw website? Meld u aan voor de gratis usability test. 050media is het specialistische conversie optimalisatie bureau met jarenlange ervaring in het vakgebied. Bent u nieuwsgierig en wilt u graag wat meer informatie? Bekijk dan ook onze website usability pagina!

Conversie optimalisatie tips

050media geeft u het tipje van de sluier met deze conversie optimalisatie tips! De mogelijkheden die ervoor zorgen dat uw website 100% gebruiksvriendelijk is, zijn oneindig. Een aantal mogelijkheden voor het verhogen van uw conversies zijn:

  1. Kleurgebruik
    Wanneer de website ontworpen wordt, dient er goed rekening gehouden te worden met kleurgebruik en afbeeldingen. De verschillende kleuren wekken verschillende reacties op bij gebruikers. Zo moeten call-to-action knoppen zich duidelijk onderscheiden van de rest van de website.
     
  2. One-stop-checkout
    Wanneer de bezoeker een bestelling wil plaatsen is het belangrijk om te zorgen dat er zo weinig mogelijk ruis plaatsvindt. Zo is het wenselijk om altijd een orderoverzicht te tonen aan de klant wanneer hij zich eenmaal in het bestelproces bevindt. Zo wordt er voorkomen dat de bezoeker een stap achteruit neemt om te kijken wat hij in het winkelwagentje heeft liggen. Dit proces, waarbij bezoekers minder snel uw website zullen verlaten en eerder zullen converteren, wordt one-stop-checkout genoemd.
     
  3. Menustructuur
    Voor een website is het van belang dat de bezoeker eenvoudig de content vindt die hij zoekt. Daarom moet de menustructuur dienen als wegwijzer voor de bezoeker.

Deze conversie optimalisatie tips zijn slechts een fractie van een goed uitgewerkte conversie optimalisatie strategie. Voor een totaalconcept gericht op het behalen van een optimaal resultaat neemt u contact op met ons!
 

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Maak een afspraak

050Media nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen!

Google partner Admarkt gecertificeerd Lightspeed partner