Story
In het streven naar effectief adverteren in Google Ads staat relevantie centraal. Een succesvolle campagne valt of staat met relevante zoekwoorden. In een instabiele of onvoorspelbare markt, is het gebruik maken van brede zoekwoorden vaak een goede optie. Een nadeel hierbij is dat dit vaak gepaard gaat met veel niet-relevant zoekverkeer, waardoor het uitsluiten van deze zoektermen een flinke klus is. Dat is de reden dat Google de nieuwe optie brand restrictions heeft ontwikkeld.
Brand restrictions is een optie die je in de gelegenheid stelt brede zoekwoorden te koppelen aan een specifiek merk. Het doel hiervan is om relevanter verkeer in te kopen, zonder de restricties van exacte- en woordgroep zoekwoorden. Zo is het mogelijk om alleen op een door jou gekozen merk te adverteren. Jij kiest één (of meerdere) merken waarmee je wilt adverteren, zodat je alleen op deze merken wordt getoond. Daardoor ben je de belangrijkste zoektermen zo relevant mogelijk aanwezig met jouw advertentie. Om brand restrictions toe te passen is het verplicht om brede zoekwoorden in te stellen in combinatie met een slimme biedstrategie.
De verwachtingen zijn dat door deze optie te gebruiken, er minder tijd en aandacht wordt besteed aan negatieve zoekwoorden. Daarnaast heb je nu meer grip op waar de brede zoekwoorden worden uitgeleverd.
050media heeft brand restrictions inmiddels al in meerdere gevallen toegepast. Bij een webshop voor keukenartikelen bijvoorbeeld, is gekozen voor het merk Le Creuset, en dan specifiek voor 3 verschillende soorten pannen: braadpannen, koekenpannen en grillpannen. In de campagne zitten 3 advertentiegroepen met de volgende zoekwoorden:
Wanneer de zoekopdracht ‘braadpan 28 cm le creuset’ is, herkent de campagne het merk en het zoekwoord. De campagne herkent met twee zoekwoorden dus al zeer veel relevante zoekopdrachten.
Ben jij benieuwd naar wat brand restrictions voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact op met één van onze specialisten!