Soorten advertenties
Binnen TikTok bieden ze verschillende manieren van adverteren aan. Momenteel zijn er vier soorten advertenties beschikbaar:
Topfeed:
Deze advertenties zijn voornamelijk interessant voor grote bedrijven, aangezien de minimale investering 5K bedraagt. Met deze advertentievorm kun je ervoor zorgen dat jouw video, de eerste video is die iemand te zien krijgt wanneer ze TikTok openen.
Topview:
Deze advertentievorm lijkt op de topfeed, maar is een extremere variant waarbij het niet mogelijk is om binnen de eerste 3 seconden de video weg te swipen.
Sparkads:
Een ‘spark ad’ is een advertentie gericht op hoge engagement. En kan onderin een knop toegevoegd worden met een landingspagina. Bezoekers kunnen ook je profiel bekijken of je gaan volgen.
Darkads / Non-spark ads (conversie gericht):
De ‘dark ads’, ook wel non-spark ads genoemd, lijken enorm op ‘spark ads’, maar zijn meer gericht op conversies. Bij deze advertentie is het niet mogelijk om door te klikken naar het account of te volgen. Alle knoppen leiden naar een landingspagina. Hierdoor is er minder interactie met je account, maar kun je meer mensen naar je website trekken.