Stories
Je doelgroep bereiken is ontzettend belangrijk om welke concurrentiestrijd dan ook te overleven. De consument leeft immers in dit moment. Dat moet jij als ondernemer dus ook doen. Met een voortschrijdend inzicht en een slimme strategie lukt het jou om het moment voor te zijn, of zelfs er één te creëren! Slaag je daarin, dan kunnen sommige aspecten van jouw actie of de feestdag door de consument zelfs onlosmakelijk aan jouw winkel of bedrijf worden gebonden. Wil jij na deze story verder lezen? Download dan onderaan deze story onze whitepaper!
Om te slagen met jouw actie marketing plan kun je natuurlijk niet zomaar uit de losse pols werken. Aan jouw succes voor de gekozen dag of periode gaat een enorme planning vooraf. De onderdelen daarvan nemen we graag samen met je onder de loep.
Denk eens aan het Sinterklaasfeest. Je ontvangt een surprise met een gedicht. Meestal zit daar een specifieke connectie tussen, net als misschien met het cadeau. Probeer die verbintenis ook te vinden in de acties die jij aanbiedt tijdens de feestdag of periode waarin die plaatsvinden.
Dat is natuurlijk grotendeels afhankelijk van wat leveranciers jou te bieden hebben. Mocht daar niet tussen zitten wat jij zoekt, dan kun je altijd naar een ander gaan of een betere deal proberen te krijgen. Of misschien heb jij nog wel één of meerdere voorraden die je maar niet kunt slijten. Neem die dan mee in je actie(s)!
Om ervoor te zorgen dat jouw producten en acties gewild zijn bij de consument, is het van belang dat ze van jouw aanbiedingen op de hoogte zijn. Daarom is pull marketing zo belangrijk. Ruim voordat de actie daadwerkelijk plaatsvindt, weet de klant al dat die voor een specifiek product bij jou moet zijn. Dit kun je onder andere bereiken door jouw actie(s) te verwerken in linkbuilding of SEA campagnes. Het is wel erg belangrijk om de begin- en einddatum van jouw actie(s) duidelijk te communiceren naar je publiek. Een goed geïnformeerde klant is immers een blije klant.
Zoals je je kunt voorstellen is push marketing het tegenovergestelde van een pull strategie. Die laatste gaat uit van een vraag die al bestaat. Push marketing baseert zich juist op het creëren van een vraag die er nog niet was. De introductie van een nieuw product of dienst dus! Naamsbekendheid is zeker voor een beginnend bedrijf heel belangrijk. En om nieuwe diensten en producten de wereld in te slingeren is er wel een reclamecampagne nodig. Dit kun je onder andere doen door email marketing, social media, videomarketing en online advertising. Zo kan niemand ontgaan welke acties jij te bieden hebt!
Spits jij jouw aanbod toe op een actiedag of -periode? Dan verandert jouw website natuurlijk mee! Nog steeds moet die geheel gebruiksvriendelijk zijn en blijven, maar de actie die eraan komt mag niemand ontgaan. Denk bijvoorbeeld aan een aangepaste homepage, duidelijke banners en speciaal ingerichte pagina’s die de bezoeker over de actie(s) informeren. En natuurlijk naar de producten en diensten leiden die in het zonnetje worden gezet. Ook op jouw belangrijkste digitale platform - je website dus - zijn zowel de begin- als de einddatum duidelijk zichtbaar, zodat er nergens verwarring of irritatie kan ontstaan.
Uitschakelen van banners, promobars en pop-ups op je website
Stopzetten van campagnes en advertenties
Uitschakelen van actie- en/of kortingscodes
Verder lezen?
Hierin leggen we alles op het gebied van actiemarketing stap voor stap uit.
Geschreven door Flip
09-10-2020
in: SEO / Online marketing / Advertising
Je bent op 0% van het artikel